تجزیه و تحلیل شغل
مقصود از تجزیه وتحلیل شغل رویه ای است که بدان وسیله وظایف مربوط به پستها و ویژگیهای فردی که باید برای استخدام آنها را احراز نمود مشخص می شود(دسلر،1386، 44).
جمع آوری و تجزیه و تحلیل کامل اطلاعات در زمینه وظایف و فعالیت های هر شغل به منظور تعیین عوامل تشکیل دهنده و مسئولیت های مربوط به آن.به عبارت دیگر تجزیه وتحلیل مشاغل به عمل کشف و ثبت جنبه های مشخص و اساسی هر یک از مشاغل در سازمان اطلاق می شود(میر سپاسی 1384 ،111).
فرایندی است که از طریق آن ماهیت و ویژگی های هر یک از مشاغل در سازمان بررسی می شود و اطلاعات کافی درباره آنها جمع آوری و گزارش می شود.(سعادت،1386،23).
در مدرسه منابع انسانی هفت به سه روش زیر تجزیه و تحلیل شغل انجام میشود :
1. روش هی گروپ
2. روش جی 20
3. روش PAQ
جهت مشاوره مستقیم میتوانید با شماره 09120208561 تماس بگیرید.
درباره مدرسه آنلاین مدیریت منابع انسانی هفت
در مدرسه منابع انسانی هفت یاد بگیر و یاد بده
نوشتههای بیشتر از مدرسه آنلاین مدیریت منابع انسانی هفتدیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
- فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
- تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
- در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
- از ارسال لینک و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آیدی شبکههای اجتماعی خودداری کنید.
- از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
- اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
دیدگاهی ثبت نشده است