تیم مشاوره مدیریت بهسام تلاش جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت دانشگاه تهران، برای کمک به سازمان‌های کشور جهت حل مسائل سازمانی از طریق بهبود فرآیندها و نتایج حاصل از آن است.

در بهسام سعی داریم با نگاهی نو و خلاقانه به مسائل سازمانی، با ارائه راهکارهای مبتنی بر خلاقیت و بومی شده سازمان‌ها، از تکرار راه‌حل‌های قدیمی و بعضا تکراری پرهیز کنیم.

اندیشه ما در بهسام :

از نظر ما موفقیت سازمان‌ها در گرو تقویت 3 پایه اصلی است :

آگاهی از مسیری که پیش رو داریم
ابزارها و زیرساخت‌های لازم برای طی مسیر
سرمایه انسانی توانمند برای رسیدن به مقصود
از اینرو خدمات بهسام در 3 دسته اصلی به شرح زیر قرار دارد :

1. نقشه راه :

آنچه که برای پیمون هر مسیری اهمیت دارد، آگاهی از مبدا و مقصد مسیر است. سازمانی می‌تواند با برنامه و هدفمند پیش برود که بداند کجا ایستاده است و چه مسیری را باید طی کند.

بهسام به دنبال یافتن نقشه راه متناسب با سازمان شما و نگاه مدیران ارشد شما است.

جهت تحقق این موضوع از ابزارهای مختلفی چون مدل‌های تعالی ( مانند مدل 34000 ، مدل فیلیپس و … ) ، مدل‌های آسیب‌شناسی سازمانی ( مانند مدل 7s مک‌کنزی، مدل گالبرید، مدل تریکورد و …) استفاده خواهد کرد.

از جمله خروجی‌های این مرحله، تدوین سند استراتژی سازمان شامل چشم انداز، اهداف و برنامه‌های سازمان است.

2. ابزار و زیرساخت :

ما در بهسام معتقدیم، نقشه راه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت شرکت‌ها در رسیدن به قله باشد. برای رسیدن به اوج، باید ابزارهای لازم نیز در اختیار ما باشد. در راستای بهبود زیرساخت‌های سازمان، اقدامات زیر قابل طرح‌ریزی و اجرا است :

1-2   بازطراحی ساختار سازمانی بر اساس مدل الماس
2-2   تجزیه و تحلیل مشاغل با استفاده از مدل‌های مرجع
3-2   کارسنجی و زمان‌سنجی با استفاده از مدل‌های علمی
4-2   باز طراحی مدل‌های جبران خدمات براساس مدل‌های مرجع
5-2   پیاده‌سازی فرآیند مدیریت عملکرد کارکنان
6-2   تدوین مدل شایستگی کارکنان مبتنی بر تحلیل شغل، شاغل، صنعت و بازار
7-2   تدوین تقویم و برنامه آموزشی مبتنی بر نیازسنجی سه شاخه‌ای ( شغل، شاغل، مساله)
8-2   توسعه و بهبود سامانه‌های سازمانی
9-2   اندازه‌گیری، پایش و تحلیل نتایج سازمانی

3. انسان :

با وجود نقشه راه و ابزار و زیرساخت لازم، آنچه تعیین کننده اصلی رسیدن هر سازمان به موفقیت است، انسان است.

انسان توسعه یافته، مشتاق، آگاه، توانمند و هدفمند است که می‌تواند در مسیر پیش رو  با کمک ابزارهای موجود، نتایج متفاوتی را رقم بزند.

خدماتی که بهسام جهت رشد انسان‌ها در سازمان ارائه خواهد داد عبارتند از :

 

1-3 برگزاری دوره‌های آموزشی کارگاهی ( مهارت‌های نرم – مهارت‌های سخت)
2-3 سنجش سطح شایستگی‌های کارکنان با استفاده از ابزارهایی مثل کانون ارزیابی
3-3 ارتقاء سطح فرهنگ سازمانی
4-3 افزایش مهارت‌های رهبری مدیران

نوع نگاه ما :

هدف ما در بهسام ارائه خدمات و راه‌کارهای مرسوم و تکراری و اصطلاحا کپی کاری در سازمان‌ها نیست.

ما معتقدیم هر سازمانی شرایط و ویژگی‌های خود را داشته و راه‌حل‌های سازمانی می‌بایست از درون سازمان شکل گرفته و رشد یابد.